جمعه, 1 بهمن 1400
  • ساعت : ۱۳:۱۳:۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۹/۲۵ 
  • کد خبر : ۶۴۴۰
افزایش وام تعمیر اتوبوس‌های بخش خصوصی به ۴۰۰ میلیون تومان
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: صحبت هایی شده تا وام تعمیر اتوبوس‌های بخش خصوصی افزایش یابد، در همین راستا قرار است رقم این وام به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و به نقل از مهر؛ مهدی چمران درباره پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری گفت: موضوع بدهی‌های شهرداری از دولت همواره در جلسات هیأت دولت مطرح می‌شود و امیدواریم که به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه مشکل افزایش واگن‌های مترو و توسعه آن به سرعت حل نمی‌شود، اظهار داشت: اما موضوع توسعه اتوبوس رانی قابلیت حل شدن ظرف چند ماه را دارد. در همین راستا نیز حدود ۲ هزار دستگاه نیاز به تعمیر دارد، اما این اتوبوس‌ها برای بخش خصوصی است و این بخش نیز اعلام کرده که وام‌های تعلق گرفته به آنها برای تعمیرات، کم است و توانایی تعمیر این ناوگان را ندارد.

رئیس شورای شهر از افزایش وام تعمیر اتوبوس‌های این بخش خبر داد و گفت: صحبت‌هایی شده تا وام این بخش افزایش یابد در همین راستا نیز قرار است رقم این وام‌ها به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

چمران بر اضافه شدن ۱۶۵ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل تهران تا پایان سال اشاره و عنوان کرد: به علاوه حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در دست خرید و ساخت است. متأسفانه در سال‌های گذشته به جای افزایش اتوبوس‌ها شاهد کاهش آنها بودیم و در حال حاضر تنها ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس داریم.

وی با اشاره بر تبعات کاهش اتوبوس‌ها در سال‌های اخیر تصریح کرد: نتیجه کاهش تعداد اتوبوس‌ها و تقلیل ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، امروز در حال نشان دادن خود در معضل ترافیک نابسامان پایتخت است.

رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: تحرکات برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است اما اجرایی و عملیاتی شدن آنها در سطح شهر زمان بر است.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکره با دولت برای تسویه مطالبات شهرداری باید در قالب پرداخت یک مبلغ پیش پرداخت نقد برای خرید تجهیزات توسعه مترو باشد، بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر چین، روسیه نیز برای مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. ما در این زمینه در حال تلاش هستیم اما حتی در صورت انعقاد قرارداد با هر کشوری، دو سال بعد واگن‌ها به دست ما خواهد رسید.

چمران افزود: چراکه ساخت واگن‌ها زمان بر است و پس از آمدن واگن، باید در شرکت‌های واگن سازی داخلی تکمیل و وارد چرخه شود.

لینک خبر:

https://bus.tehran.ir/Article-View/ArticleId/9393

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    5.7.14.0
    V5.7.14.0