سه‌شنبه, 4 تير 1398
  • ساعت : ۱۴:۵۵:۵۸
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۹/۲۶ 
  • کد خبر : ۳۵۴۲
    /  4
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر كشور در همایش روز حمل و نقل گفت: امروز خوشبختانه توفیق شد در خدمت عزیزانی كه زحمت حمل و نقل و جابجایی رساندن و فعال كردن جریان زندگی و تامین امنیت مردم را بر عهده دارند، باشم.
وی با بیان اینکه ۲۶ آذر و روز حمل و نقل یادآور خاطرات و ایثارگری این قشر زحمت کش در ایام است، گفت: ۲۶ آذر سال ۶۱ جز روز‌های سخت کشور به حساب آمده و از سویی تامین کالای اساسی و حمل نقل مردم از اهمیت بالایی برخوردار بود، ضمن اینکه ما در سوخت رسانی مشکلات فراوانی داشتیم و به طوری که حضرت امام"ره" برای خدمت رسانی قشر حمل و نقل تاکید فراوانی داشتند که خوشبختانه استقبال مناسبی را از این موضوع شاهد بوده، به همین خاطر می‌توان گفت که حمل و نقل نقش بی بدیلی در دوران جنگ را عهده دار بوده است. وی تصریح کرد: از انقلاب تاکنون در هر شرایطی که لازم بوده کسانی که در حوزه حمل و نقل فعالیت داشتند نقش مناسبی را برای خدمت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کردند. وزیر کشور با اشاره به اینکه حمل و نقل درون شهری یک موضوع میان بخشی است، گفت:نمی توان تمام مشکلات و نواقص را متوجه دارندگان وسایل حمل و نقل دانست به این دلیل که ذات مسئله چند وجهی به حساب آمده و اگر طراحی شهری به گونه‌ای نباشد که سهولت دسترسی به خدمات در حداقل زمان طراحی شده باشد مردم برای انجام کار‌های ضروری مجبور هستند که کیلومتر‌ها مسیر را طی کنند که این موضوع بر افزایش ترافیک تاثیر دارد. رحمانی‌فضلی ادامه داد: مهندسی خیابان‌های شهری باید به صورتی باشد که تکنولوژی نیز در آن دخیل باشد و این نرم‌افزار‌ها در حل مشکلات اداری و شهری کمک کنند. خیلی از مشکلات اداری کشور حل شده، ولی هنوز ۵۰ درصد فعالیت‌های اداری در ایران الکترونیک نشده است. وی افزود: سیستم خدمات‌رسانی و اداری ایران برای ۲۰ سال گذشته بوده و هنوز سیستم پاسخگویی ما کارتابل است و بعد از سه دهه سیستم ادارات هوشمند و الکترونیکی نشده و منافع برخی این‌گونه بوده که مردم به اداره‌ها مراجعه کنند. وزیر کشور با تاکید براینکه هزینه‌های اجتماعی و فرهنگی ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهر‌ها بسیار بالا است، تصریح کرد: ۸۰ تا ۸۵ میلیون لیتر سوخت روزانه در کشور مصرف می‌شود و بیش از ۸ میلیارد دلار خسارت آلودگی هوا و پنج هزار نفر تلفات انسانی درون شهری از مشکلات ترافیک در کشور است. وی با بیان اینکه وزارت کشور توانسته ارتباطات خوبی بین دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد کند، افزود: کمیسیونی هم با موضوع حمل و نقل ایجاد شد و ۲ طرح برای خرید بیش از دو هزار و ۳۵۰ واگن در دستور کار
وی با بیان اینکه ۲۶ آذر و روز حمل و نقل یادآور خاطرات و ایثارگری این قشر زحمت کش در ایام است، گفت: ۲۶ آذر سال ۶۱ جز روز‌های سخت کشور به حساب آمده و از سویی تامین کالای اساسی و حمل نقل مردم از اهمیت بالایی برخوردار بود، ضمن اینکه ما در سوخت رسانی مشکلات فراوانی داشتیم و به طوری که حضرت امام"ره" برای خدمت رسانی قشر حمل و نقل تاکید فراوانی داشتند که خوشبختانه استقبال مناسبی را از این موضوع شاهد بوده، به همین خاطر می‌توان گفت که حمل و نقل نقش بی بدیلی در دوران جنگ را عهده دار بوده است.
 
وی تصریح کرد: از انقلاب تاکنون در هر شرایطی که لازم بوده کسانی که در حوزه حمل و نقل فعالیت داشتند نقش مناسبی را برای خدمت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کردند.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه حمل و نقل درون شهری یک موضوع میان بخشی است، گفت:نمی توان تمام مشکلات و نواقص را متوجه دارندگان وسایل حمل و نقل دانست به این دلیل که ذات مسئله چند وجهی به حساب آمده و اگر طراحی شهری به گونه‌ای نباشد که سهولت دسترسی به خدمات در حداقل زمان طراحی شده باشد مردم برای انجام کار‌های ضروری مجبور هستند که کیلومتر‌ها مسیر را طی کنند که این موضوع بر افزایش ترافیک تاثیر دارد.
 
رحمانی‌فضلی ادامه داد: مهندسی خیابان‌های شهری باید به صورتی باشد که تکنولوژی نیز در آن دخیل باشد و این نرم‌افزار‌ها در حل مشکلات اداری و شهری کمک کنند. خیلی از مشکلات اداری کشور حل شده، ولی هنوز ۵۰ درصد فعالیت‌های اداری در ایران الکترونیک نشده است.
 
وی افزود: سیستم خدمات‌رسانی و اداری ایران برای ۲۰ سال گذشته بوده و هنوز سیستم پاسخگویی ما کارتابل است و بعد از سه دهه سیستم ادارات هوشمند و الکترونیکی نشده و منافع برخی این‌گونه بوده که مردم به اداره‌ها مراجعه کنند.
 
وزیر کشور با تاکید براینکه هزینه‌های اجتماعی و فرهنگی ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهر‌ها بسیار بالا است، تصریح کرد: ۸۰ تا ۸۵ میلیون لیتر سوخت روزانه در کشور مصرف می‌شود و بیش از ۸ میلیارد دلار خسارت آلودگی هوا و پنج هزار نفر تلفات انسانی درون شهری از مشکلات ترافیک در کشور است.
 
وی با بیان اینکه وزارت کشور توانسته ارتباطات خوبی بین دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد کند، افزود: کمیسیونی هم با موضوع حمل و نقل ایجاد شد و ۲ طرح برای خرید بیش از دو هزار و ۳۵۰ واگن در دستور کار قرار دارد.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار کامیون و ۳۰۰ هزار خودرو در طرح فرسوده جایگزین شده و این رقم بسیار کم است، اذعان کرد: در ابتدای طرح هدفمندی یارانه قرار بر این بود که از منابع حذف یارانه‌ها به تولید و حمل و نقل داده شود، ولی متاسفانه پرداخت یارانه‌ها به این دو مورد با مشکل مواجه شد.
 
وی ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم هم با این مشکل روبرو شدند و در نظرسنجی که از مردم شده میزان ثبت نام برای دریافت یارانه‌ها بیشتر شد، بنابراین در بودجه سال آینده یارانه‌ها به استان‌ها واگذار شده است.
 
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: استانداری‌ها می‌توانند سه دهه از یارانه بگیران را حذف کنند و به حمل و نقل، تولید و معیشت اختصاص دهند و برای این کار شمار حساب ویژه‌ای نیز گشوده می‌شود.
 
گفتنی است؛ همایش گرامیداشت روز ملی حمل و نقل از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صبح امروز با حضور وزیر کشور، شهردار تهران، فرمانده ناجا، رئیس پلیس راهور، استانداران در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    5.3.5.0
    V5.3.5.0