Monday, January 30, 2023
  • time : 9:42:11
  • Date : Mon Jan 23, 2023
  • news code : 7045
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه:
در 69 روز كاری گذشته 74 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل عمومی كلانشهر تبریز خریداری و تحویل شده است
با توجه به نگاه ویژه اعضای شورای اسلامی و شهردار کلانشهر تبریز و در راستای جبران کمبودهای سالیان گذشته و بمنظور نوسازی ناوگان، در 69 روز کاری گذشته 74 دستگاه اتوبوس نو تامین و تحویل اتوبوسرانی تبریز شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه  پرویز عباس نژاد مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با برنامه تبریزیم شبکه استانی سهند گفت: با توجه به خدمات 57 ساله اتوبوسرانی تبریز به شهروندان فهیم،  این خدمات قطعا" با  فراز و نشیب هایی همراه بوده است با این وجود در سه ماهه گذشته با استقرار مدیریت جدید در اتوبوسرانی تبریز و با حمایت های اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز اقدامات اساسی در حوزه نوسازی ناوگان  انجام شده است.
وی در خصوص آخرین وضعیت خدمات دهی ناوگان اتوبوسرانی گفت: خدمات اتوبوسرانی تبریز در دو بخش ملکی و خصوصی که از اوایل دهه 90 شروع گردیده در قالب 67 مسیر اتوبوسرانی که 66 مسیر مربوطه به بخش خصوصی و 1 مسیر مربوطه به بخش ملکی می باشد در حال انجام است ضمن اینکه از تعداد 359 اتوبوس بخش خصوصی، میانگین عمر ناوگان در این بخش 12.7 سال می باشد که با تزریق اتوبوسهای جدید، میانگین عمر ناوگان  به6.5 سال خواهد رسید که حکایت از افزایش استاندارد ناوگان نسبت به سالیان قبل دارد.
وی تصریح کرد: خدمات کارکنان اتوبوسرانی در بخش های مختلف، اداری، فنی  تعمیرگاهی و نظافت اتوبوسها  بصورت شبانه روزی و 24ساعته ارائه میشود.
وی ادامه داد: در مسیرهای کوتاه و کم مسافر جهت صرفه جویی در هزینه و در عین حال ارائه خدمات به شهروندان از مینی بوس استفاده می شود.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ادامه داد: قیمت تمام شده مسافر در مسیر تندرو بدون در نظر گرفتن استهلاک اتوبوس 7800 تومان می باشد و این در حالیست که ما با 1400 تومان خدمات می دهیم و بایستی مابه التفاوت مذکور را از منابع دیگر تامین نماییم.
 
 وی افزود: متاسفانه در سالیان گذشته بدلایل مختلف، اقدام کافی و موثری در نوسازی ناوگان  انجام نگرفته بود.
عباس نژاد گفت: در سه ماه گذشته که 69 روز کاری بدون احتساب تعطیلات بوده است جمعا" 74 اتوبوس نو برای حمل و نقل عمومی تبریزخرید شده است که از این تعداد، 11 دستگاه از 61 دستگاه قرارداد سهمیه وزارت کشور با شرکت عقاب افشان و 13 دستگاه از 73 دستگاه قرارداد سهمیه وزارت کشور با شرکت ایرانخودر دیزل  بوده است و 50 دستگاه  از 100 دستگاه قرارداد مربوط به شرکت اسنا  با اعتبارات صد درصدی شهرداری تبریز خریداری شده است .
وی افزود: از 74 دستگاه اتوبوس فوق 6 دستگاه شماره گذاری شده و بقیه در حال رفع مشکل شماره گذاری می باشند است که با دستور ویژه شهردار تبریز، استاندار محترم، و اعضای محترم شورای اسلامی شهر و پیگیری نمایندگان محترم مجلس در حال رفع مشکل  در هفته های آتی می باشد که پس از این اقدام اتوبوسهای فوق به  خطوط مورد نیاز به اتوبوس تزریق خواهد شد.
عباس نژاد در خصوص هوشمند سازی ناوگان نیز گفت: در دو ماه گذشته سیستم GPS در تمامی اتوبوسهای بخش خصوص و دولتی نصب شده در حال حاضر بصورت لحظه ای میتوان وضعیت فعال، مکان و تعداد  اتوبوس ناوگان، میزان سرعت، مصرف سوخت و دیگر موارد مرتبط را به تفکیک خط بر روی نقشه مشاهده و کنترل نمود. ضمن اینکه اپلیکیشن موبایلی مدیریت سفر  و زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه در مراحل نهایی جهت بهره برداری می باشد.
وی در خصوص وضعیت خدمات دهی در مسیر تندرو گفت: متوسط زمان انتظار در مسیر تندرو در شرایط عادی و بدون تصادف و راه بندان 2 دقیقه می باشد که این امر در حال حاضر با افزایش تعداد ناوگان از 44 دستگاه به 67  دستگاه محقق شده است.
وی افزود: با توجه به قیمت بسیار بالای خرید اتوبوس از شهروندان محترم خواهشمندیم حتما" در نگهداری اتوبوس بعنوان بیت المال حساسیت داشته باشند ضمن اینکه عدم تردد در مسیر تندرو  را رعایت نموده   تا نظم سرویس دهی به هم نخورد و شاهد طولانی شدن زمان انتظار و بر هم خوردن زمان سرویس دهی و توزیع ناهمگن اتوبوسها در مسیر نباشیم.
عباس نژاد در خصوص خدمات دهی به دانشگاهها و دانشجویان نیز گفت: در حال حاضر اتوبوسرانی تبریز  به دانشجویان 4 دانشگاه شامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دانشگاه صنعتی سهند و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خدمات می دهد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
 وی در خصوص موضوع دوزایی برخی اتوبوسها نیز گفت: در خصوص دودزایی اتوبوسها مماشات نداریم چون با سلامتی مردم در ارتباط می باشد. در تندرو از این بابت مشکلی نداریم چون اتوبوسهای این مسیر دارای استاندارد یورو 5 و یورو4  هستند اما در برخی اتوبوسهای بخش خصوصی متاسفانه بدلیل عمر بالای ناوگان  و فرسودگی مشکل وجود دارد که با تعمیر و تعویض قطعات مربوطه و اخذ معاینه فنی، این مشکل تا زمان تزریق اتوبوسهای جدید  رفع می شود.

لینک خبر:

https://bus.tabriz.ir/News

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    5.7.14.0
    V5.7.14.0