عنوان : كاهش سرانه تصادفات اتوبوس‌های شهری از 2/44 درصد به 0/41 درصد / ایجاد امكان محاسبه تقریبی زمان و هزینه سفر با اتوبوس در اپلیكیشن نقشه همراه مشهد
کد خبر : ۳۴۹۵
تاريخ :
 ۱۳۹۷/۰۷/۱۵ 
ساعت : ۱۳:۲۲:۷
به گزارش ستاد خبری نهمین نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک مشهد، سید مهدی حسینی پویا در بازدید از نهمین نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک بیان کرد: یکی از فاکتورهای مهم در سفرهای شهری، کاهش تصادفات است که ما نیز در همین راستا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به این مهم دست یافته‌ایم.
وی ادامه داد: با اعمالی سیاست‌های تنبیهی و تشویقی مانند برگزاری سالانه دو نوبت آموزش در استقبال از مهر و استقبال از بهار برای اتوبوسرانان در حوزه‌های بازآموزی قوانین و مقررات، کنترل خشم، نحوه تکریم مسافر، توانسته‌ایم سرانه تصادف اتوبوس‌های شهری را از 2/44 درصد یعنی میانگین دو و نیم تصادف توسط هر اتوبوس در سال را در سال 89 به 0/41 درصد یعنی هر دو و نیم اتوبوس یک تصادف در سال برسانیم.
حسینی پویا ابراز کرد: هر ساله همایش تجلیل از اتوبوسرانان بدون تصادف یا با تصادف بدون مقصر بودن را برگزار و هدایای نقدی با این اتوبوسرانان اهدا می‌شود.
وی در مورد خدمات هوشمند این سازمان نیز گفت: در اپلیکیشن نقشه همراه مشهد که خدمات شهر هوشمند مشهد به صورت جامع بر روی آن بارگذاری شده است سازمان اتوبوسرانی نیز نقشه خطوط خود را که قابلیت مسیریابی هوشمند خطوط، مشاهده ایستگاه‌های سطح شهر و شماره خطوط عبوری از هر ایستگاه و همچنین قابلیت مشاهده موقعیت مکانی هر اتوبوس و مدت زمان تفریبی سفر و هزینه آن را گنجانده است.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: اپلیکیشن شارژ من کارت برای عدم مراجعه حضوری مسافران به باجه برای شارژ کارت‌های شهروندی اختصاص یافته است که شهروندان می‌توانند با روشن کردن nfc گوشی موبایل خود و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب دارای رمز دوم من کارت خود را شارژ کنند.
حسینی پویا بیان کرد: نرم افزار کیپاد نیز یکی از ابزارهای هوشمند برای پرداخت بهای بلیت اتوبوس است مه شهروندان بدون نیاز به خرید من کارت و تنها با نصب اپلیکیشن‌های مورد نیاز بر روی گوشی nfc دارِ خود و داشتن سیم کارت ایرانسل nfcدار نسبت به پرداخت بهای بلیت اقدام نمایند.  
وی در پایان نیز گفت: در سال جاری 155 دستگاه اتوبوس یورو 4 مجهز به رمپ مخصوص معلولان نیز در خطوط شهری در نقاط مختلف شهر بکارگیری شدند و دیگر این نوع اتوبوس‌ها فقط مختص خطوط بی آر تی نیست.


بازگشت           چاپ چاپ         
 
پورتال اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور